torsdag 1 december 2011

Ett tips!

Bild: Sköna hem

Så här i pepparkakstider måste jag slå ett slag för den absolut GODASTE pepperkakan som går att få tag på. De kommer från Göteborgs Pepparkaksbageri och är en citruspepparkaka som har bakats sedan 1924. De är bakade efter ett gammalt och mycket hemligt recept. Har man en gång smakat dessa delikata peppisar är man fast och kommer aldrig bli riktigt tillfreds med några andra! Den enda nackdelen är priset, de är betydligt dyrare än konkurrenterna på Ica. För 100 st pepparkakor får man pröjsa 150 kr.

För några år sedan gick de bara att köpas över disk på bageriet i Göteborg under sommaren!! Varje år i juli månad rasslade beställningarna in och oftast var kakorna slut redan efter en vecka! För något år sedan hittade jag dem på Stockhome, så nu slipper jag åka till västkusten på sommaren för att köpa pepparkakor! :-)

1 kommentar:

  1. TACK för tipset, jag hade ingen aning om att dessa fantastiska pepparkakor gick att få tag på någon annanstans än i Göteborg... Måste införskaffa snarast, var många år sedan jag åt de pepparkakorna :-)

    Ha en skön fredag, kramar!!!

    SvaraRadera