torsdag 1 december 2011

På inköpslistan

Ända sedan barnsben har julstrumpan varit en självklar start på julaftonsmorgonen. Jag minns hur jag knappt kunde sova på natten för att jag var så pirrig över att tomten skulle komma in i mitt rum under natten och lägga en paket i strumpan! När jag själv fick barn ville jag såklart fortsätta med denna mysiga tradition. Hittills har vi använt oss av pappa A:s raggsockor, men i år är det dags att införskaffa en riktig julstrumpa. Dessa, från Svenskt Tenn, står på inköpslistan:

Bild: Svenskt Tenn

Jag blir så himla glad så fort jag tittar på de underbara textilierna från Svenskt Tenn. Härligt färgglad mönsterprakt!

Bild: Svenskt Tenn


2 kommentarer:

  1. Ja julstrumpan är definitivt ett måste. Det tråkiga är att det ju inte är något man köper nytt precis eftersom det ju ska vara den där man alltid haft tycker jag. Jag har en som mamma har sytt och den går ju inte att byta ut, även om de här var superfina!

    SvaraRadera
  2. Håller helt klart med! Hade jag haft en som hängt med sedan barndomen hade jag inte kunnat (eller ens velat) göra mig av med den, det blir ju ett sådant affektionsvärde. Jag har ingen sådan strumpa utan har varje år, när jag var liten, sprungit ner till min pappas garderob och norpat åt mig de största sockorna som gick att hitta!

    SvaraRadera