fredag 18 november 2011


Bara några timmars jobbelijobb och sedan är den här, den alltid så efterlängtade helgen! Det blir lunchträning idag, spinning står på schemat. I kylen ligger kycklingfiléer i marinad och väntar på att få ackompanjeras av ugnstekta rotfrukter (såsom palsternacka, potatis, morot, sötpotatis och polkabetor), en magnifik timjansås och till det en fräsch sallad. Mmm, maaat! Ja, jag säger då det - så mycket mer än bara bukfylla! Mat är njutning och livskvalitet. Att samlas runt matbordet och njuta av en god bit mat och av samvaron med varandra., det är grejer det!

2 kommentarer:

  1. God morgon!
    Håller helt med dig, mat är en stor del av meningen med livet enligt mig :-) Igår blev det middag från veckan Middagsfrid-kasse och det var supergott, baconlindade kycklinglårfiléer fyllda med färsk salvia och mozzarella! Kommer jag alla gånger att göra om och då får receptet hamna på bloggen ;-)

    Glömde ju att svara på frågan om mössan, köpte den och halsduken på Åhléns (vid Östermalmstorg) förra året och de kommer från Esprit. Kanske har de liknande i år också, tycker att passformen är väldigt bra vilket långt ifrån alla mössor har...

    Önskar dig en underbar lördag, massa kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Gudars vad gott det där lät! Gärna recept på det! Du har väl sett mitt laxrecept som jag postat här tidigare i bloggen! Vääl värt att testa!

    Hoppas att allt är bra med dig!

    Massa kramar tebax!

    SvaraRadera