tisdag 22 november 2011

Morgonstund har guld i mun

Varje morgon när jag har lämnat barnen på dagis gör jag i ordning en härlig kopp kaffe och två skivor gott bröd. Sedan tar jag med mig godsakerna framför datorn där jag tillåter mig själv att mjukstarta dagen med en kvart framför favoritbloggarna. Och så kollar jag av min mail. Åhh, vad jag njuter av detta! Det är alldeles knäpptyst i huset. Bara jag med kaffet och datorn som sällskap.


Dagens förmiddagsfika

Jag är verkligen en stor brödfantast och skulle därför ha väldigt svårt för att utesluta kolhydrater ur kosten. Undra om inte bröd till och med är godare en godis!?

Förr bakade jag en hel del bröd, men de senaste åren har jag kommit av mig och inte riktigt funnit tiden. Jag tycker att man redan spenderar så mycket tid i köket i och med middaglagandet, vilket jag i och för sig gillar. Att laga maten, äta den och sedan diska upp och göra fint efter stöket tar ju sin lilla tid och när det väl är avklarat vill jag umgås med barnen innan det är dags för läggdags. Inte ställa mig och knåda. Fast på helgerna borde det ju finnas tid?! Japp, till helgen ska jag banne mig baka igen. Så får det bli. Det är ju så vansinnigt gott med hembakt bröd! Och lilla E skulle säkert tycka att det var roligt att hjälpa till.

Nu är det dags för mig att ta tag i jobbelijobbandet! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar