lördag 5 november 2011

Blossa 2011

Jag fortsätter på jultemat... För nionde året i rad släpper Blossa en smaksatt årgångsglögg. Årets smaksättningen är kaffe med arabicabönor från El Salvador. För mig som tycker att "kaffetåren den bästa är, av alla jordiska drycker" väcker detta verkligen min nyfikenhet. Tycker att det låter som en mycket god smakkombination. Förra årets smak var saffran och den lät tyvärr godare än vad den var. Smakade mest spriiiit. Min absoluta favorit bland är Blossas vanliga lättvinsglögg. Den smakar riktig jul för mig!



Nu ska mina pojkar och jag packa in oss i bilen. Först ska vi åka och hämta E som är på barnkalas hos en dagiskompis. Sedan åker vi till Bång Design för att spana in deras konkursutförsäljning, de har minst 50 % på allt i butiken och vi har redan varit där och fyndat i förra helgen. Efter det styr vi kosan till våra vänner, familjen Z, där vi ska äta middag och ha det gott hela kvällen lång. 

3 kommentarer:

  1. Vad kul att du börjat blogga! Bra där så man får ett ansikte på SkogåsMalin ;-)

    Tack för krya hälsningen. Man vill ju bara bli frisk när man är sjuk!

    Har två flaskor av årets glögg stående och väntande, kanske sak ta lite för att bli frisk?! Jag älskar också kaffe så det borde bli en hit!

    Kram
    Ann-Louise (som har svårt att kommentera som jag vill här????)

    SvaraRadera
  2. Åhhh så ni har köpt Y-stolar. Gud så skoj och till 50% dessutom! Grattis!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Ann-Louise!

    Jag har mixtrat lite med inställningarna, så förhoppningsvis är det lättare att kommentera nu! Det här med blogg är nytt för mig. Jag har läst ett (alldeles för) stort antal bloggar i 5 års tid, men aldrig bloggat själv. Ska bli intressant att se vad som händer med denna bloggen, för jag vet inte riktigt hur jag ska hitta tiden :-).

    Hoppas att du är riktigt pigg och frisk igen efter ditt senaste bacillangrepp och att du får riktigt kul på festen ikväll!

    Känns riktigt kul med Y-stolar. De är fasligt dyra även med 50% rabatt, men vi kunde inte annat än att ta chansen! Har länge velat ha dem eller Eames dsw (i svart).

    Kram

    Malin

    SvaraRadera