måndag 21 november 2011

Bullfest

Jösses vad jag ätit bullar på sistone. A brukar alltid köpa med sig en påse med kanelisar när han ska på kundbesök. Den senaste veckan har han haft en del avbokningar och har då kommit hem med sötpåsen istället. Och då är det bara till att ställa upp med att äta. Att kasta något så gott går ju bara inte för sig. Så klart! Därför har det blivit bullätande här hemma var och varannan dag. Gott, gott! Men nu får det vara slut på avbokningarna, så man slipper börja jobba på karaktären! ;-)

På tal om godsaker. I söndags köpte jag årets första pepparkakor. Paketen ska öppnas på söndag, till första advent-fikat! Nog för att jag fingrat på paketen dagligen och varit vääldigt nära att öppna den, men på nå't sätt har jag ändå lyckats hålla mig. Mm, så gott det ska bli med pepparkakor och gorgonzola! Pepparkakor är förresten en kaka som jag tycker är överlägset godast som köpekaka! Men, det ska pepparkakbakas här hemma ändå, tillsammans med barnen, för traditionens skull! :-)

En bullätande jag.

1 kommentar: