torsdag 3 november 2011

Jullängtan

Som vanligt så här års drabbas jag av en plötslig jullängtan! Jag är verkligen en sucker för julen. Hela jag fylls av en känsla av välbehag när jag tänker på allt det där som hör julen till. Glögg, lussebullar, luciafirande, adventsstjärnor i fönstren och massor med tända ljus som förstärker den där mysiga julkänslan. För mig är julen även förväntan, längtan, kärlek, familjemys och, inte att förringa, en massa god (och kaloristinn) mat! Åh! Jag ser verkligen fram emot att få skapa julstämning här hemma!


Så här såg vårt hus ut i juleskrud förra året! Inga hysteriska belysningsorgier a la det stora landet i väst. Nä, här hemma är sparsmakat ledordet.

1 kommentar:

  1. Jag längtar också efter julen. Det är något magiskt med den tiden, speciellt nu innan.

    Kul att du lämnade ett avtryck på min blogg Nu hittade jag hit också!

    Emelie

    SvaraRadera